Skip to main content

Proiectul LIBRI (Library BRIdges)  este o inițiativă pan-europeană care vizează îmbunătățirea integrării cetățenilor din țări terțe (TCN) prin utilizarea strategică a bibliotecilor din Franța, Italia, Polonia, Letonia și România. Proiectul se desfășoară în perioada mai 2024-mai 2026 și vizează 5.000 de TCN, inclusiv refugiați ucraineni, implicând 10-12 biblioteci și autorități locale din fiecare țară.

Obiective

  • Împuternicirea TCN-urilor prin abordarea barierelor legate de limbă, cultură și cunoașterea comunităților locale.
  • Promovarea conexiunilor sociale între TCN-uri și comunitățile gazdă prin intermediul bibliotecilor.

Activități cheie:

  • Cartografierea inițiativelor locale și mobilizarea părților interesate.
    Dezvoltarea de ghiduri și activități interculturale pentru bibliotecari.
    Formarea de parteneriate locale și diseminarea rezultatelor pentru scalare.

Aspecte inovatoare:

  • Bibliotecile ca centre de integrare, oferind resurse pentru învățarea limbii, schimburi culturale și ocuparea forței de muncă.
    Implicarea directă a organizațiilor conduse de TCN-uri pentru a adapta strategiile de integrare.

Dimensiunea europeană:

  • Încurajează transferul de cunoștințe în întreaga Europă, în special pentru refugiații ucraineni.
  • Utilizează platforma E-PANEMA pentru a replica strategiile de succes în întreaga Uniune Europeană.

Alinierea cu strategiile UE:

  • Susține strategiile-cheie ale UE, cum ar fi Planul de acțiune pentru integrare și incluziune 2021-2027 și Planul de acțiune împotriva rasismului 2020-2025.

Finanțatori

Comisia Europeană

Coordonatori:

  • Bibliothèques sans Frontières (BsF)

Parteneri:

  • Asociația Comunitățile Viitorului (ACV)

  • Association Nationale des Villes et Territoires Accueillants (ANVITA)

  • Biblioteche senza Frontiere (BsF Italia)

  • Kultūras Informācijas Sistēmu Centrs (CISC in English)

  • European Bureau of Library, Information and Documentation Associations (EBLIDA)

  • Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego (FRSI)

Leave a Reply